NÁMOŘNÍCI
Tento projekt je zaměřen na rozvoj polytechnické výchovy dětí ve spolupráci učitelek s dětmi a jejich rodiči. S poznáním různých světadílů a multikultury.
Cílem projektu je podpoření a rozvoj dětské kreativity za spolupráce mateřské školy dětí a jejich rodičů. Děti si za pomoci rodičů a učitelek v průběhu projektu vyrobí vlastní lodní deník, s ním pak budou cestovat po kontinentech a zaznamenávat důležité poznatky z jednotlivé země.
Popis projektu:
V první části projektu děti poznávaly Ameriku, kdy si s rodiči vydlabali vlastní dýni u společné akce “Dýňování”.
V druhé části, která právě probíhá děti dopluly do Evropy, zde návštěvu završí společnou adventní dílnou a tradičními oslavami vánočních svátků.
V lednu a únoru se děti se svojí lodí přesunou na asijský kontinent, kde na ně a jejich rodiče bude čekat akce “Roboti”. Zde si děti a rodiče s pomocí využití stavebnic v polytechnické učebně školy zkusí vytvořit významné stavby.
Poté se děti vydají na dalekou plavbu do Afriky, kde objeví pomocí pokusů taje tohoto světadílu.
Posledním světadílem, které děti navštíví v květnu a červnu bude Austrálii. Zde budou s rodiči na akci zvané “Nudlování” tvořit vodní a mořské živočichy a rozmanitou flóru.
V každé zemi bude na děti čekat průvodce, kterým nebude nikdo jiný než paní učitelky, ty dětem přiblíží světadíl za pomocí obrázků mapek, různých výprav a podobně. Děti v jednotlivých světadílech poznají obyvatele světadílu, zvířata, rostliny, slavné stavby (7 divů světa) a dopravou.
U každého světadílu zapojíme do projektu rodiče z dané oblasti tím, že nám přinesou ukázat cokoliv typického pro danou zemi (jídlo, suvenýr, oblečení).
Celou plavbu (projekt) ukončíme doplutím domů a oslavou, která bude spojena s rozloučením s předškoláky a oslavou Dne dětí (ten je přeci mezinárodní 🙂 )
Počet dětí zapojených v projektu
|
Všechny děti z mateřské školy |
Počet učitelů zapojených v projektu: | Všechny paní učitelky z MŠ. |
Typy výrobků, jejich využití
a fotodokumentace
|
Námořní deníky, námořnická trička, vydlabané dýně, adventní věnce, roboti a významné stavby z různých typů stavebnic, velikonoční dekorace.
|
Způsob zapojení rodičů
|
Rodiče se zúčastnili akcí v MŠ.
|
Počet zapojených rodičů
|
Vždy záleželo na dobrovolnosti rodičů a zájmu zúčastnit se na akcích pořádaných mateřskou školou. Na každé akci bylo přítomno více jak dvacet rodičů. |
Cíl a jeho naplnění |
Cílem bylo zapojit rodiče do dění v mateřské škole, seznámit děti a jejich rodiči je s nejrůznějšími technikami práce s výrobky, užít si společné chvíle s dětmi a jejich rodiči v mateřské škole, navázat přátelské kontakty mezi učitelkami a rodiči dětí, prohloubit pocit vzájemné důvěry. To se podařilo.
|
Přínosy a negativa
|
Přínosem bylo navození vstřícných vztahů mezi rodiči a mateřskou školou, děti se zábavnou formou seznámily se světadíly a se zaujetím a nadšením tvořily nejrůznější výrobky.
|