Vedoucí Pracovní skupiny pro rovné příležitosti:

Veronika Kochová

e-mail: veronika.kochova@map-praha3.cz

Jmenuji se Veronika Kochová a studovala jsem na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy obor český jazyk a speciální pedagogiku. Tato kombinace oborů mě zavedla na Základní školu Marjánka na Praze 6, kde učím český jazyk a působím na pozici vedoucí týmu češtiny pro cizince. K žákům se sociálním znevýhodněním jsem se dostala skrze spolupráci s Národním pedagogickým institutem, kde jsem se podílela na různých projektech, a skrze diplomovou práci, ve které jsem se věnovala příčinám nedokončení studia žáků se sociálním znevýhodněním.

Přála bych si, aby se díky mé práci otevřely dveře vzdělávání každému dítěti bez rozdílu.

Pracovní skupina pro rovné příležitosti se schází minimálně 4x ročně. Témata setkání se zaměří např. na: 

  • rozpoznání žáka se sociálním znevýhodněním (srpen 2024)
  • vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (listopad 2024)
  • práce sociálního pedagoga (jaro 2025)
  • podpora duševního zdraví na školách (léto 2025)
  • neziskové organizace a jejich možnosti využití ve školství (podzim 2025)

Na aktivity Pracovní skupiny rovné příležitosti budou navazovat během projektového období MAPu realizace konkrétních aktivit zaměřených na podporu wellbeingu a společného vzdělávání ve školách

Plánované aktivity Pracovní skupiny rovné příležitosti: 

  • minikonference k podpoře duševního zdraví (3. 10. 2024)
  • veletrh zkušeností – práce s dětmi a žáky s OMJ (2025)
  • podpora setkávání pracovníků PPP a ŠPP
  • seminář pro pedagogy:
    – práce s žáky z romské komunity (2025)
    – práce s nadanými dětmi/žáky ve škole
    – prevence syndromu vyhoření
    – strategická podpora škol, které jsou ohroženy segregací

Každý, kdo má zájem se stát stálým členem Pracovní skupiny pro rovné příležitosti, se může registrovat zde: 

Pébéčka: Písničky místo školního zvonění a pohodlné posezení na chodbách

Pébéčka: Písničky místo školního zvonění a pohodlné posezení na chodbách Díky participativním rozpočtům na školách mohou žáci zrealizovat vlastní projekt a vylepšit si prostředí školy Převážně ...

Sportovní den dětí opět míří na Pražačku

Již třetím rokem čeká sportovní a rekreační areál Pražačka akce plná sportu. V úterý 4. června 2024 zde proběhne Sportovní den dětí. Nyní již tradiční akce pod patronací městské části Praha 3. Cílem ...

Řídicí výbor

Druhé setkání Řídicího výboru projektu “MAP Praha 3 pro vzdělávání” proběhne ve středu 23. 5. 2024 od 14.00  hodin, v ZŠ Chelčického (Chelčického 43, Žižkov, 130 00 Praha-Praha 3, ...

Elixír do škol: Setkání pedagogů – Propojování škol a středisek volného času

MAP Praha 3 pro vzdělávání a Dům dětí a mládeže Ulita Vás zve na setkání pedagogů v rámci Elixíru do škol na téma Propojování základních škol a středisek volného času v Praze.  Akce proběhne 27.5.2024 ...

Rodičovská kavárna: Jak na grafomotoriku v MŠ?

MAP Praha 3 Vás zve na Rodičovskou kavárnu na téma: Jak na grafomotoriku v MŠ? DATUM: 18. 9. 2024 ČAS: od 18.30 – 20.00 hodin MÍSTO: ON-LINE MAP Praha 3 vás zve na ...

Rodičovská kavárna: Grafomotorika pro rodiče dětí v 1. a 2. třídě

MAP Praha 3 Vás zve na  on-line Rodičovskou kavárnu na téma: Grafomotorika pro rodiče dětí v 1. a 2. třídě DATUM: 12. 6.2024 ČAS: od 18.30 – 20.00 hodin MÍSTO: ON-LINE Na on-line setkání nám ...

Fotbal pro vzdělávání, sociální soudržnost a rozvoj sociálních kompetencí

MAP Praha 3 Vás zve na setkání Pracovní skupiny pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí a Pracovní skupiny Rovné příležitosti na téma:  Fotbal pro vzdělávání, ...

Elixír do škol: Umělá inteligence – využití ve školství

Elixír do škol ve spolupráci s DDM Ulita a v rámci projektu “MAP Praha 3 pro vzdělávání” Vás zve na workshop s tématem umělé inteligence. Termín konání: 19. 4. 2024 od 15.00 do 18.00 hodin ...

Startuje nový projekt zaměřený na zlepšování vzdělávání na Trojce

V březnu 2024 byl oficiálně zahájen projekt “MAP Praha 3 pro vzdělávání”, který se zaměřuje na zkvalitňování vzdělávání v naší městské části a na propojování jeho jednotlivých aktérů. Do ...