Vedoucí Pracovní skupiny pro rovné příležitosti:

Veronika Kochová

e-mail: veronika.kochova@map-praha3.cz

Jmenuji se Veronika Kochová a studovala jsem na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy obor český jazyk a speciální pedagogiku. Tato kombinace oborů mě zavedla na Základní školu Marjánka na Praze 6, kde učím český jazyk a působím na pozici vedoucí týmu češtiny pro cizince. K žákům se sociálním znevýhodněním jsem se dostala skrze spolupráci s Národním pedagogickým institutem, kde jsem se podílela na různých projektech, a skrze diplomovou práci, ve které jsem se věnovala příčinám nedokončení studia žáků se sociálním znevýhodněním.

Přála bych si, aby se díky mé práci otevřely dveře vzdělávání každému dítěti bez rozdílu.

Pracovní skupina pro rovné příležitosti se schází minimálně 4x ročně. Témata setkání se zaměří např. na: 

  • rozpoznání žáka se sociálním znevýhodněním (srpen 2024)
  • vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (listopad 2024)
  • práce sociálního pedagoga (jaro 2025)
  • podpora duševního zdraví na školách (léto 2025)
  • neziskové organizace a jejich možnosti využití ve školství (podzim 2025)

Na aktivity Pracovní skupiny rovné příležitosti budou navazovat během projektového období MAPu realizace konkrétních aktivit zaměřených na podporu wellbeingu a společného vzdělávání ve školách

Plánované aktivity Pracovní skupiny rovné příležitosti: 

  • minikonference k podpoře duševního zdraví (3. 10. 2024)
  • veletrh zkušeností – práce s dětmi a žáky s OMJ (2025)
  • podpora setkávání pracovníků PPP a ŠPP
  • seminář pro pedagogy:
    – práce s žáky z romské komunity (2025)
    – práce s nadanými dětmi/žáky ve škole
    – prevence syndromu vyhoření
    – strategická podpora škol, které jsou ohroženy segregací

Každý, kdo má zájem se stát stálým členem Pracovní skupiny pro rovné příležitosti, se může registrovat zde: 

Školení vedoucích školních jídelen a kuchařek Prahy 3

V prvním červencovém týdnu proběhlo jako každý rok školení pro kuchařky a vedoucí jídelen z Prahy 3. Uskutečnilo se ve školní jídelně Chmelnice za přítomnosti místostarosty pro školství Mgr. Filipa ...

PS pro moderní didaktické formy: Prvky dramatické výchovy a jejich přínos a využití ve výuce

Lektor: Bc. Milada Suchá Termín konání: 15. 10. 2024 od 15.00 do 17.00 hodin Místo konání: ZŠ Chmelnice Jak propojit dramatickou výchovu s dalšími předměty, jako zařazování aktivit a her do ...

Mobilní čtenářský kufřík: Činnosti s knihami Petra Horáčka

Termín: 1. polovina října 2024Časová dotace: 9 – 12 hod. Místo konání: ZŠ a MŠ Jarov (v MŠ Jarov, v ulici Na Chmelnici) Lektor: Bc. Milada Suchá Při tomto setkání si budeme hrát s knihami Petra ...

PS pro moderní didaktické formy: Aktivity se symboly pro podporu logického myšlení a paměti

Lektor: Bc. Milada Suchá Termín konání: poslední týden v září 2024 (bude upřesněno) Místo konání: ZŠ a MŠ Jarov (v ul. Na Chmelnici) v ul. Na Chmelnici   Dítě se denně setkává a osvojuje si konkrétní ...

PS pro rovné příležitosti: Strategické setkání

Setkání je vymezeno pro řešení strategických témat projektu – konkrétně pro aktualizaci analytické části dokumentace místního akčního plánování. V průběhu tohoto prvního setkání dojde ke ...

PS pro financování: Výzva Šablony II – OP JAK

MAP Praha 3 Vás zve na další setkání Pracovní skupiny pro financování, tentokrát zaměřené na výzvu Šablony II. Operační program Jan Amos Komenský (OP JAK) je víceletým tematickým programem v gesci ...

Elixír do škol: Exkurze do HW labu v Kongresovém centru Praha

MAP Praha 3 a DDM Ulita Vás zvou na návštěvu moderního vzdělávacího  centra Harware Lab v Kongresovém centru v Praze. Jeho hlavním cílem je podpora technologického vzdělávání a inovací, ...

Elixír do škol: Rozvíjení digitálních kompetencí na 1. stupni ZŠ

MAP Praha 3 a DDM Ulita Vás zvou na workshop zaměřený na rozvíjení digitálních kompetencí, a to převážně v neinformatických předmětech. Ukážeme si a vyzkoušíme několik projektů vycházejících z ...

Rodičovská Kavárna: Jak chránit dítě před šikanou ve škole?

V Rodičovské kavárně se budeme věnovat tomu, jak má rodič postupovat, pokud má podezření, že jeho dítěti ve škole někdo ubližuje, případně má podezření na šikanu. Budeme se věnovat následujícím ...