Konceptuální učení – příprava dětí se SVP na vstup do školy
V předškolním věku učíme děti, aby se uměly učit, aby rozuměly světu, uměly pojmenovat základní vlastnosti věcí, třídit, rozvíjet abstraktní myšlení. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají z mnoha různých důvodů ztížen vstup do školy právě proto, že tyto dovednosti v předškolním období nerozvíjí. Konceptuální vyučování (a metoda Grunnlaget) proto napomáhají pedagogům u dětí podporovat porozumění základním pojmům a kategoriím.
Metoda pracuje s tím, jak porozumění následně využívat pro snazší a efektivnější výuku. Prostřednictvím kurzu tak chceme učitelům pomoci usnadnit práci s dětmi, které mají různé specifické problémy – nemluví česky nebo jejich čeština ovlivněna jiným jazykem, mají minimální slovní zásobu, pocházejí z odlišného sociálního prostředí, z rodin, ve kterých není rozvoj jazyka a analytických kategorií dostatečně podpořen, atd. Všechna tyto specifika se mohou odrážet na připravenosti dětí na vstup do školy, na školním selhávání dětí – právě konceptuální učení jako alternativní metoda napomáhá tyto obtíže účinně zmírňovat.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou pedagogové mateřských škol, kurz je otevřen také pedagogům pracujícím v přípravných ročnících základních škol, zejména prvního stupně, stejně tak pro pedagogy speciálních škol, poradenské pracovníky a pracovníky NNO.
Kdy
24. a 25.10. 2016, 9:00 – 17:00
Kde
Langhans – Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1
Lektorka
Mgr. Karolína Ranglová
Absolventka PF UJEP – magisterský obor Vychovatelství pro speciální zařízení, metodička předškolního vzdělávání spol. Člověk v tísni – Programů sociální integrace, absolventka kurzu a školitelka k metodice Grunnlaget, CTM-Concept Teaching Model, Gunvor Sonnesyn, Pedverket kompetanse, Norway, lektorka vzdělávacích kurzů a seminářů.
Hlásit se můžete nejpozději do 17. 10. 2016.
Kurz je pro účastníky zdarma.
V případě dotazů můžete kontaktovat koordinátorku kurzů: katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 603 150 465