Každý se může k jednotlivým cílům vyjádřit prostřednictvím formuláře, který najdete zde:
MAP Praha 3 se zaměřuje na podporu a rozvoj následujících prioritních oblastí:
Jaké jsou CÍLE, kterých chceme dosáhnout?
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
- Zajištění kontinuální podpory dětí a žáků se speciálními potřebami, mimořádně nadaných či ohrožených školním neúspěchem a podpory individuálních potřeb všech dětí a žáků ve vzdělávacím procesu/třídě), individualizace pedagogických procesů a didaktického přístupu
- Vytváření a obsazování pozic školních asistentů a dalších „podpůrných“ pedagogických i nepedagogických pracovníků (speciální pedagog, školní psycholog, sociální pedagog, administrativní pozice ad.)
- Podpora sociálního začlenění a podpora motivace k učení dětí a žáků, jejich vzdělávacích aspirací bez ohledu na na jejich ekonomicko sociální zázemí.
ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ A JAZYKOVÉ GRAMOTNOSTI
- Podpora sociálního začlenění a podpora motivace k učení dětí a žáků, jejich vzdělávacích aspirací bez ohledu na na jejich ekonomicko-sociální zázemí.
- Rozvoj kompetencí z oblasti čtenářské gramotnosti, využívání vhodných výukových metod, čtenářských dílen, spolupráce s knihovnami, podpora akcí v rámci komunity, podpora komunitních aktivit zaměřených na rozvoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti
- Rozvoj různých metod výuky cizích jazyků a bilingvní výuky – rodilí mluvčí, výukové materiály
- Zajištění dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s ohledem na rozvoj jejich kompetencí v oblasti výuky cizích jazyků, výměna zkušeností na úrovni lokality, České republiky a mezinárodních zkušeností
ROZVOJ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
- Zajištění materiálního vybavení a modernizace stávajícího vybavení pro výuku v oblasti matematické (pre)gramotnosti
- Spolupráce dětí, žáků a pedagogů základních a mateřských škol s dalšími organizacemi například organizace zájmového vzdělávání, vysoké školy, firmy apod.) v oblasti rozvoje matematické gramotnosti.
- Výměna zkušeností v oblasti rozvoje kompetencí dětí a žáků v oblasti matematické gramotnosti a pregramotnosti
- Podpora začínajících i stávajících učitelů matematiky v oblasti metodiky výuky matematiky a rozvíjení matematické gramotnosti a pregramotnosti.
ROZVOJ OBLASTI DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ
- Zlepšování úrovně digitálních kompetencí pedagogických pracovníků
- Zajištění materiálního vybavení pro učitele v oblasti digitálních kompetencí a dostatečné konektivity
- Podpora zapojování ICT do výuky předmětů ve škole jako nástroje získávání informací, práce s grafy, aplikacemi apod.
- Zdravé zacházení s ICT technologiemi, bezpečnost ICT
Nyní se nacházíme ve fázi “DEFINOVÁNÍ CÍLŮ”. Každý se může k jednotlivým cílům vyjádřit prostřednictvím formuláře, který najdete zde: