Vedoucí Pracovní skupiny pro rovné příležitosti:

Veronika Kochová

e-mail: veronika.kochova@map-praha3.cz

Jmenuji se Veronika Kochová a studovala jsem na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy obor český jazyk a speciální pedagogiku. Tato kombinace oborů mě zavedla na Základní školu Marjánka na Praze 6, kde učím český jazyk a působím na pozici vedoucí týmu češtiny pro cizince. K žákům se sociálním znevýhodněním jsem se dostala skrze spolupráci s Národním pedagogickým institutem, kde jsem se podílela na různých projektech, a skrze diplomovou práci, ve které jsem se věnovala příčinám nedokončení studia žáků se sociálním znevýhodněním.

Přála bych si, aby se díky mé práci otevřely dveře vzdělávání každému dítěti bez rozdílu.

Pracovní skupina pro rovné příležitosti se schází minimálně 4x ročně. Témata setkání se zaměří např. na: 

  • rozpoznání žáka se sociálním znevýhodněním (srpen 2024)
  • vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (listopad 2024)
  • práce sociálního pedagoga (jaro 2025)
  • podpora duševního zdraví na školách (léto 2025)
  • neziskové organizace a jejich možnosti využití ve školství (podzim 2025)

Na aktivity Pracovní skupiny rovné příležitosti budou navazovat během projektového období MAPu realizace konkrétních aktivit zaměřených na podporu wellbeingu a společného vzdělávání ve školách

Plánované aktivity Pracovní skupiny rovné příležitosti: 

  • minikonference k podpoře duševního zdraví (3. 10. 2024)
  • veletrh zkušeností – práce s dětmi a žáky s OMJ (2025)
  • podpora setkávání pracovníků PPP a ŠPP
  • seminář pro pedagogy:
    – práce s žáky z romské komunity (2025)
    – práce s nadanými dětmi/žáky ve škole
    – prevence syndromu vyhoření
    – strategická podpora škol, které jsou ohroženy segregací

Každý, kdo má zájem se stát stálým členem Pracovní skupiny pro rovné příležitosti, se může registrovat zde: 

Rodičovská kavárna: “Pomoz mi, abych to dokázal sám“ aneb jak vychovat samostatné dítě

Termín konání: 27. 2. 2025 od 18.00 do 20.00 hodin ON-LINE V poslední době se často skloňuje pojem samostatnost dítěte. Odpovíme si tedy na  otázku jaká míra samostatnosti je optimální pro který ...

Podpora setkávání ŠPP a PPP: Práce s žákem s OMJ

Termín konání: 18. 3. 2024 od 14.00 do 16.00 hodin Místo konání: Žižkostel, náměstí Barikád 1520/1, 130 00 Praha, Žižkov Na akci vám budou v první části představeny výběry jednotlivých aktivit, které ...

Jak na spádovou turistiku? Praha 3 bude u zápisů důsledně kontrolovat trvalá bydliště, školám připravila jednotný postup

V rámci boje proti tzv. spádové turistice na základních školách bude radnice Prahy 3 kontrolovat, zda nejsou děti k trvalému bydlišti hlášeny účelově tak, aby byly přijaty na konkrétní školu. K tomu ...

Rodičovská kavárna: Děti a peníze – Jak vést děti k finanční zodpovědnosti

Termín konání: 28. 1. 2025 od 18.00 do 20.00 hodin ON-LINE Doba se mění a naše děti také! Proto je cílem rodičovské kavárny pomoci rodičům adaptovat se a ukázat metody, jak vést své děti k finanční ...

Strategické setkání PS pro rovné příležitosti

Termín: 13. 2. 2025 od 17.00 do 19.00 hodin ON-LINE   Setkání je vymezeno pro řešení strategických témat projektu – konkrétně pro aktualizaci analytické a tentokrát zejména strategické části ...

Strategické setkání PS pro moderní didaktické formy

Termín: 28. 1. 2025 od 17.00 do 19.30 hodinON-LINE “Setkání je vymezeno pro řešení strategických témat projektu – konkrétně pro aktualizaci analytické a tentokrát zejména strategické části ...

Praha 3 očima mládeže: Anketa pro teenagery, která pomáhá zlepšit prostředí na Trojce!

Mladí lidé jsou budoucností naší společnosti, a proto je důležité naslouchat jejich potřebám, názorům a přáním. Městská část Praha 3 spustila unikátní projekt “Praha 3 očima mládeže”, ...

Kulatý stůl 2025

Jaké chceme mít vzdělávání na Trojce? Přijďte a diskutujme o tom! Městská část Praha 3 zve všechny zájemce o vzdělávání na diskuzní akci „Kulatý stůl“, která se uskuteční ve středu 19. února 2025. ...

Praha 3 očima mládeže

Místní mládež má příležitost vyjádřit, co jí chybí a co by ráda změnila. Co pálí místní teenagery? Jak tráví svůj čas a jak by si představovali komunikaci s radnicí? Na tyto (a další) otázky hledá ...