Charakteristika: | Ve vzdělávání je pro nás důležitá příprava na další studium i pro život. Zaměřujeme se na přírodní vědy i na jazykové vzdělání, informatiku a využití moderních technologií. Zapojujeme se do projektů, pořádáme vzdělávací akce mimo školu a preventivní programy. Při své práci klademe důraz na maximální rozvoj každého žáka, snažíme se vytvářet pozitivní klima a přátelské prostředí, rozvíjíme sociální dovednosti. |
Otevírané první třídy: | 3 (2 na pracovišti Lobkovicovo, 1 na pracovišti Perunova), + 2 přípravné třídy (1 + 1) |
Průměrný počet dětí ve třídě na prvním stupni: | 226, přípravné třídy 12 |
Vyučované cizí jazyky: | angličtina (v 1. a 2. ročníku nepovinně), od 7. ročníku druhý cizí jazyk – němčina, ruština nebo francouzština |
Zájmové kroužky a aktivity: | široká nabídka sportovních (školní sportovní klub), vzdělávacích (příprava na přijímací zkoušky, doučování), jazykové, vědecké i tvořivé |
Den otevřených dveří: | Den otevřených dveří bude spojen s akcí pro předškoláky Hrajeme si na školu, rodiče si mohou prohlédnout prostory školy, proběhne informační schůzka s vedením školy. Účast dítěte na Hrajeme si na školu je třeba rezervovat předem (prostřednictvím odkazu na webových stránkách školy). Termíny pro pracoviště Lobkovicovo 7. 3. a 29. 3. 2023, pracoviště Perunova 28.3.2023, vždy od 16.00. |
Družina: | 1.—4. ročník a děti z přípravných tříd. Od 6.30 (Perunova 6.45) do 17.30 h |
Zařazuje škola nějaké ozvláštňující prvky vzdělávání? | Projekty ve výuce, skupinové vyučování, rozvoj čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti i dalších základních gramotností, prvky Hejného matematiky v některých třídách, využívání tabletů a robotických pomůcek ve výuce, rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností pomocí závěrečné absolventské práce, exkurze a kulturní akce, v rámci výuky angličtiny příprava na získání mezinárodních certifikátů |
Další aktivity dotvářející charakter školy: | Škola se zapojuje do projektů, jejichž cílem je zavádění moderních metod do výuky, rozvoj dovedností v oblasti IT i sociálních kompetencí, podporujeme nadání žáků účastí v soutěžích. Organizujeme školy v přírodě, adaptační a lyžařské kurzy, jazykový pobyt v zahraničí |
Jakým způsobem škola pracuje s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami? | Individuální přístup ve výuce, v několika třídách práce asistenta pedagoga, individuální i skupinové doučování, pro jednotlivé žáky vytváříme plány pedagogické podpory, individuální vzdělávací plány. Využíváme školní poradenské pracoviště (psycholog, speciální pedagog), spolupracujeme s PPP, SPC apod. |
Přítomnost specialistů (školní psycholog, preventista apod.): | Školní poradenské pracoviště — školní psycholog, speciální pedagog,výchovný poradce, kariérní poradce, metodik prevence, spolupráce s PPP. Metodik ICT a EVVO. |
Stravování: | Školní jídelna — vlastní kuchyně, v běžném provozu možnosti výběr ze 2 jídel, salátový bufet dle možnosti. Certifikát Zdravá školení jídelna, v případě indikace lékařem možnost dietního stravování. |
Prostory pro výuku tělesné výchovy: | Rozsáhlý sportovní areál — 4 sportovní plochy s umělým povrchem, v zimní sezoně 2 přetlakové haly, tělocvična. Výuka plavání, lyžařské kurzy. |
Prostory školy vhodné pro trávení volného času žáků: | hřiště a přilehlé prostory, školní zahrada s altánem pro letní venkovní výuku a koutkem pro menší děti, knihovna a oddychová zóna |
Bezbariérovost: | ANO (budova v Perunově ulici – plošina a výtah) |