Roboti pro základní školy – Priorita 5, 6, 8 Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání

Ve spolupráci s Odborem pro sociální začleňování v rámci projektu Corporate Service Corps a českého týmu v úzké součinnosti s projektem Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na Praze 3 proběhl v červnu na naší základní škole zábavný, hrací a také vzdělávací den pro děti od 3 do 15 let. Zúčastnili se ho v dopoledních hodinách všichni naši přítomní žáci a odpoledne přišli i žáci se ZŠ Lupáčova.
Škola se proměnila v tvůrčí továrnu, ve které vznikali roboti. A ne ledajací. Vyškolený tým 13 špičkových odborníků společnosti IBM z celého světa zavítal v rámci firemního programu Corporate Service Corps poprvé do České republiky.  Technologie a lego roboty jsme zvolili po vzájemné dohodě, protože nám šlo o smysluplné, pro děti snadno pochopitelné a jednoduché motivační vzdělávací aktivity, se kterými pracují IBM dobrovolníci po celém světě.

Odborníci z mezinárodního týmu nejdřív dětem představili své země a jejich kulturu, a pak se už pustili do práce a spolu s dětmi. Nejdříve ve skupinách složených nejvíce z 13 členů stavěli lego roboty. Po krátké přestávce se pustili i do základů programování konverzačních asistentů, tzv. chatbotů pomocí speciálního zjednodušeného programovacího jazyka přístupného i pro nejmenší žáky.  Děti si kromě programování a stavění robotů trénovaly i svou angličtinu.
Musím se přiznat, že jsme měli trochu strach, jak se podaří pořadatelům zaujmout děti takových rozdílných věkových kategorií, ale úsměvy na tvářích nejmenších žáčků a radost z netradičního školního dne těch nejstarších byly pro všechny tou nejlepší odměnou.

Pro děti je důležité vše vidět na vlastní oči a nejlépe si některé věci i samostatně vyzkoušet. Setkání s odborníky a experty daného oboru je může pozitivně ovlivnit při výběru jejich budoucího povolání.”  Chtěla bych poděkovat panu Martinu Dobešovi z Agentury pro sociální začleňování a odborníkům z IBM, že nám tento zážitek umožnili.

 

Roboti pro základní školy – Priorita 5, 6, 8 Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání